Virksomhetens art
Vi importerer alt innen matvarer, drikke og toalettartikler samt kosmetikk fra hele verden. Vi har etablert et sterkt nettverk og samarbeider med store kjente produsenter og eksportører fra alle kontinenter. Våre produkter blir solgt fra vårt lager i Ytre Enebakk til over 800 kunder som frittstående dagligvare butikker, Norges Gruppen, restauranter, kiosk, storkjøkken, gatekjøkken, distributører og til storhusholdninger.
Nøkkelverdiene til Fine Distribution er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Vi skal til all tid være sann og opptre på en troverdig måte, vi skal skape tillit og troverdighet gjennom våre egne handlinger. Vi skal stimulere til trivsel for alle ansatte og forme en bedre virksomhet sammen.
Konsept
Fine Distribution er en landsdekkende virksomhet og distribuerer over hele landet.
Produkter
Det brede spekter av produkter inkluderer, asiatiske matvarer, som asiatiske og europeiske
krydder, asiatiske pastaer, pickles og sauser. Ulike typer ris og mel. Mat oljer, som stor
variasjon av olivenolje, maisolje, vegetabilsk olje og solsikkeolje og mer.
Vi leverer et utvalg av drikkevarer, både kulsyreholdig og ren juice. Og alle typer kosmetikk.
Virksomhetens Konkurranseevne
I den intense konkurranseutsattet markedet, har vi konkurransefortrinn av å ha mange
forhandlere av store merkevarer fra ulike opphav. Og det sterke distribusjonsnettet vårt får
oss til å forbli den ledende bedriften i etniske markedet.
Service
Vi tror på å gi for å få. Vi gir maksimal service til våre kunder. Vi leverer varene, vi
markedsfører Deres virksomhet, og støtter våre kunder.
Forretningsmodell
Vi bruker en desentralisert forretningsmodell. Dette er for å maksimere sin effektivitet i
hver sekt, der hver ansvarlige kan gi ideer og lage strategier som vil øke verdien av selskapet som helhet.
Verdikjede
Fine Distribution er i distribusjons nivået i verdikjeden. Der organisasjonen importerer og distribuerer I hele Norge.
Betalingsstrategi
Vi er svært opptatt av å ha et godt omdømme i vårt marked, ovenfor våre kunder, våre konkurrenter, våre leverandører og andre. Dette er for å ha et godt rykte, som gjør at våre leverandører og kunder stoler blindt på oss. Det tiltrekker stadig nye kunder og leverandører. Og det er utrolig viktig å være punktlig med betalinger og ikke la dem overskride forfallsdatoene. I tilfellet der vi ikke har mulighet til å betale innen forfall, så gir vi beskjed god tid før forfall slik at vi skal opprettholde troverdigheten.
Denne metoden og tankegangen har gitt våre leverandører tryggheten for å tilby oss ubegreneset kreditt.
Historikk
Fine Distribution ble etablert av én gründer i 1987 i et lite lokal og etter 14 år med 100% innsats ble virksomheten registrert som aksjeselskap i 2001.
Kun 4 ansatte samarbeidet med å øke salget i 10 år før gründerens svigersønn Musa Raza med regnskapsbakgrunn ble med på teamet. Det gikk kun ett år før eldste sønnen til gründeren Sarim Syed fullførte sine studier fra Storbritannia og ble en del av Fine Distribution teamet.
Ett sterkt lag med gründeren selv på innkjøp med sin sønn og Musa som salgsleder jobbet de tett sammen før de ble et ledende selskap innen import, distribusjon og storutsalg av etniske matvarer, drikke og kosemtikk.
Virksomheten har økt salget og verdien hvert eneste år der menneskene betyr noe. Den menneskelige kontakten har gitt oss en god omdømme i markedet som har ført til at flere velkvalifiserte, entusiastiske, og serviceinnstilte medarbeidere har blitt med på teamet.
Fra et lite lokal i Oslo i 1987 til et stort lager i Oslo idag viser hvor glad vi er i å samarbeide til å komme på et nivå som aldri ble forutsett i 1987.